lördag 4 november 2023

Mina nära och kära!

Alla Helgons dag är en speciell helg, då vi tänker extra på nära och kära. Vissa personer saknar man mer än andra. Jag saknar min mormor och morfar. Saknaden efter mormor är fortfarande stark. Jag brukade ringa henne om jag behövde råd om matlagning och bakning, men ringde även till henne bara för att prata. Mormor hade alltid tid för mig och mina syskon. Det går inte en dag utan att jag saknar mormor och morfar. Vi var ofta hos dem.

Och jag tänder ofta ljuset bredvid ängeln, tänder för mormor och morfar.

Igår hade vi fredagslyx. Räktoast till förrätt, limefile med hasselbackspotatis till huvudrätt, och ostkaka till dessert. Det är alltid trevligt att umgås med goda vänner 

Idag firade vi mammas man Erno, som fyllde 85 år för en månad sedan. Mycket gott och trevligt! Tusen tack för oss

4 kommentarer:

  1. Återigen! Att du orkar fixa allt!
    Mormor var viktig. Över 50 år sedan hon gick bort. Jag var 18.
    Hon var över 90.
    Jag är jättekonstig, men jag saknar ingen av de nära som har hittat bort. När man är gammal, så ska man ju dö. Min far var "bara" 70,men alla andra blev åttio eller mer. Vad kan man mer begära sv livslängd...? Kram //Anna-Lena Grimsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du är inte alls konstig. Alla är vi olika. Jag tycker att är man gammal och sjuk så är det bättre att få somna in istället för att plågas. Mormor var jätte sjuk i cancer, plågades i 6 månader innan hon fick somna in. Hon dog 1990, hon var då 74 år och jag 22 år. Det går inte en dag utan att jag tänker både på henne och morfar.
      Ha en bra dag! Kram Lisa

      Radera
  2. Det är viktigt att visa kärlek innan det är försent!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Annhelgona är en fin helg, då ångaminns och saknar sina kära döda lite extra. Mina mor- och farföräldrar har jag inget minne av... de dog när jag bara var några år gammal. Men min mamma och pappa saknar jag mycket. Trots att jag själv är gammal och de dog när de var gamla och trötta, så finns saknaden där. Min bror dog vid den här tiden förra året... saknaden efter honom är fortfarande stark.
    Sedan att tända ljus på Allhelgona tycker jag mycket om.

    SvaraRadera