onsdag 15 november 2023

Fars dag!

 Jag bjöd hit ungdomarna och barnbarnen i lördags på farsdagsmiddag. Vi började med fika, sen gick Fredrik ut med barnen så de skulle leka av sig till maten, Hjortgryta och hjortstek, klyftpotatis och ris, allt för att det skulle finnas något till alla. 

En trevlig eftermiddag och kväll. Mysigt då alla är samlade.

Då alla hade gått /kört hem så dukade vi av och diskade undan. Vettitjuven hur jag bad mig åt, men jag snubblade och trillade handlöst på golvet. Glasögonen flög iväg, vilken tur att de gjorde det, så de inte skar sönder mitt ansikte. Tur i oturen.

Vilken jävla bula, och blodet det rann, tror att det kom ifrån näsan.

I söndags hade bulan lagt sig, var bara lite blå i mitt högra öga.

Spegelvänt, eftersom jag tog bilden själv med mobilen.

I går hade bulan börjat trilla ner, så jag var lite mera blå i mitt högra öga

                                                 

Men idag ser jag hemsk ut. Känner mig söndergråten, utan att ha gråtit. Jag är svullen både över och under båda ögonen.

                                                    

Ont i högra knät, höger över arm, högra handen och högra sidan av ansiktet.. Jag hade iallafall tur i oturen. Och NEJ, det är ingen som har slagit mig, utan jag snubblade på leksaker.

Jag testade att sminka över blåtirorna, gick väl lite sådär, men jag gör ett nytt försök i morgon.

2 kommentarer:

  1. Åh nej, det där ser inte roligt ut. Så tokigt det kan gå helt plötsligt. Hoppas det onda går över snabbt och att ingenting är brutet.
    Nu får du ta det lugnt ett tag så att du får ordning på det onda igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget är brutet, är bara lite öm i bulan på pannan.

      Radera