torsdag 20 april 2023

Vilken jävla smäll!

 I går kom Sofie, Helmer och Hugo hem. Vi var ute vid sandlådan. Sofie stod  med ryggen mot oss vid ena sidan, och Hugo andra sidan, hon kastar en tennisboll och Hugo flyger över sandlådan, samtidigt som jag lutar mig fram över sandlådan, för att ta upp en bil till Helmer. Och vilken jävla smäll, mina glasögon flög, tur att de höll. Ja jissus, käkarna låste sig, detta var inte alls roligt.

Men det gäller alltid att hitta något positivt. Hugo knockade mig, hade inte alls varit kul om han hade knockat Helmer.

En smocka på hakan, jag bet mig i läppen, det lossnade lite flisor på en tand, och så fick nacke/axlar ännu en smäll. Käkarna knakar och värken går upp i örat.

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten, hon märkte direkt spänningarna som jag fick efter smockat. Jag är ju lite extra känslig i nacken.

10 kommentarer:

  1. Du lever farligt, förstår jag. Hoppas det inte blev för allvarligt. Hur blir det med tanden? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite småflisor som saknas på tanden, tänkt att jag skulle ringa tandläkaren, men jag har inget obehag. Fast jag är fortfarande lite öm i käken och hakan. Kram

      Radera
  2. Det kunde ha gått riktigt illa.Krya på dig!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju himla tur att Hugo knockade mig, och inte Helmer. Kram

      Radera
  3. Ja, det var en ordentlig smäll. Lätt gjort då barnen är i farten. Hoppas att det snart blir bra igen! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hunden Hugo var helt obehindrad, han märkte inte att han knockade mig. Kram

      Radera
  4. Oj,oj,oj så det kan gå. Håller med dig, tur att det inte var Helmer som skadades. Hoppas att du hämtar dig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara lite om på hakan, och det börjar bli gul-lila nu.

      Radera