måndag 24 april 2023

En favorit!

 I många år har vi haft en favorit möbel vid brunnen. En ”du &jag”. Min syster och svåger ville också ha en, men de har utgått ur sortimentet. Nu har vår möbel gått sönder.

Jag satt vid datorn och letade efter någon möbel som skulle passa vid brunnen.

Och kan man tänka sig, jag hittade nästan en likadan möbel. Två stolar som sitter ihop, med ett litet bord i mitten. Den kostade 1831:- så vi slog till, och skickade efter den.

När Stefan höll på att skruva ihop den så är det ena ryggstödet snedsvetsad, och hålbildningen på den andra stolen felade med 2 cm.
Jag mailade företaget. Jag fick tre alternativ, 1: Behålla möbeln och själva fixa hålen, och få en kupong på 450:-, eller få 250:- tillbaka. 2: Att få nya ryggstöd, och slippa skicka tillbaka några delar. 3:Skicka tillbaka hela möbeln och få alla pengar tillbaka.
Stefan tyckte att jag skulle skriva att jag vill ha tillbaka 500:-
Skrev till dem i fredags kväll, och idag fick jag tillbaka mina 500:-.  Jag kanske skulle ha skrivit att jag ville ha tillbaka 900:-. Undra om jag hade fått det.
Nu kan vi åter sitta och njuta vid brunnen, får bara vänta på vår/sommar-värmen!


10 kommentarer:

  1. Vi har med haft en duobänk en gång i tiden. Praktiskt att ha bordet emellan.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sitter ofta där. Från tidig vår till sena höst. Att bara ta en kopp och gå ut och sätta sig, eller tidig vår då trädgårdsmöblerna inte är framtagna, och man vill grilla en korv. Är mycket nöjd med denna möbel.Kram

      Radera
  2. Jag har aldrig sett en sådan "dubbelstol". Verkar praktisk. Det blir säkert många kaffestunder där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är både lätt och mycket användbar. Jag blev så glad då jag hittade denna nu på nätet.

      Radera
  3. Ser trevlig ut. SKulle kunna tänka mej utanför växthuset. Sen kvällssol där... Vår nuvarande lilla grupp är så obekväm Och händoga människor fixard et mesta. Vilket vi nog inte skulle göra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid bra att ha lite olika grupper i trädgården. Kram Lisa

      Radera
  4. Jag har aldrig sett en sådan stol, Så bra att ni fick kompression för det som var sönder.
    Den tjuven blev nog snopen.
    Han slutar nog att stjäla väskor!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade vi inte fått någon kompression så hade vi inte behållt den. Kram

      Radera
  5. Har man äkta sanna vänner är man rik!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera