söndag 16 april 2023

Verktygstokig!


Vår lillkille Helmer är verkligen en verktygstokig klätterapa. Sofie och Helmer kom hem i onsdags. Helmer bara skulle ut till traktorn, han är även traktortokig. Han hittade en hylsnyckel, klart att han skulle skruva fast, eller lossa traktordäcket.
 

I torsdags kväll blev jag dålig. Ont i magen och mådde illa. Vid 23,30 drog magsjukan igång. Vilken natt, kräkning och diarré. Funderade på om jag skulle lägga mig på toalettgolvet, fast toaletten ligger vägg i vägg med sovrummet. På morgonen smsade jag till Therese och Sofie, ville att de skulle rasta hundarna ordentligt innan de körde till jobbet. Fredrik tog med sig Hugo till jobbet. Och Christian släppte in Signe till mig. Therese var hemma vid kl 14.00, så jag behövde har kissa hundarna på FM.

                                        

Jag låg i sängen och frös, så jag hade två filtar, och två hundar hos mig. Det var lite trångt för mig. Elsa och Signe lägger sig där de vill ligga, så får jag ligga där det finns plats.

I helgen har försökt att återhämta mig, men det är segt.

6 kommentarer:

  1. Låter som en heltrist helg. Hoppas du mår bättre idag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Idag mår jag bättre så jag ska vara ute och njuta.Kram

      Radera
  2. Så tråkigt med magsjuka. Hoppas de andra klarade sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid och Therese hade magsjuka för ett par vecko sedan, ev så hade även Melker en släng av.Stefan brukar klara sig. Sofie m familj har klarat sig, än så länge.

      Radera
  3. Jobbigt! Hoppas du återhämtat mig. Har killar som gillar verktyg också... och kan hantera dom bra! Kram!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag känner jag mig återställd! Kram Lisa

      Radera