lördag 30 maj 2015

20015-05-30

Vi lever alla våra olika liv, du ditt, och jag mitt.
Vi har flera speciella dagar som vi firar mer än andra. och på olika sätt.
Idag för 17 år sedan var det pingstafton, och då gifte jag mig med min älskade man.
Igår kom min man hem med en underbar bukett med röda rosor till mig. Och idag då mannen vaknade så hade han två paket på sitt sängbord, de innehöll en klockradio, och en dammvippa.

Svärmor bjöd på "morsdags lunch" i dag, därefter tog vi en tur ner till mamma, och gav henne en morsdagspresent, en flaska vin och ett par "Lisa-stickade-strumpor".

Väl hemma så kom det ett par vedköpare. Mannen hjälpte till med lastningen, och jag lagade middagen.
Vilken besvikelse för mannen, ingen oxfile på vår bröllopsdag. Det blev kalkonfile i gorgonsolasås och råstekta nypotatis.
I morgon är en ny dag, och då kommer ungdomarna hem!

KÄRLEK!!!!!

1 kommentar:

  1. Grattis till era 17 år, det var som 17 vad tiden går och vackra tjejer har ni fått. Men vaddå inte oxfilé, kalkonfilé och gorgonsolasås m.m.
    inte att förakta, mums så gott. Det blev väl inget över, eller ?
    Morsdag då kommer tjejerna med männen och firar lilla mor Lisa . . .
    Det är ju alla morsors dag, så många 'fära' hit och dit.
    Jag fått kärleksfulla SMS, och sonen kom med en blomma och skulle ta med oss på ett ' matställe'. han frun och barnen var på väg dit, men jag tackade nej. Rolf redan påbörjat söndagsmenyn.
    Nypotatis (den första för i år) och falukorv, hi hi ... med små ärtor till.
    Ja jag är helt nöjd slippa stå vid spisen, *fniss*
    Läs mitt inlägg om Rockabilly Night !
    Läs även 'Den Keltiska Knuten', min dotter Marias blogg, där kan du se vad vi gjorde i fredags, hi hi . . . . om du så vill.

    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera