tisdag 19 maj 2015

Snart i blom!

Idag har dottern varit ledig, så jag åkte in till henne i Växjö. Inte för att vi hade något planerat, men det är ju mysigt att träffas.
Dottern skulle iväg en vända, så då passade Elsa och jag på att sova middag. Jag sover så dåligt nu, värken är hemsk, så jag fortsätter att knapra de starka pillren. Magen är också totalt kass. Tänk om det funnits något som hade hjälpt. Men min mage är väldigt knasig, jag tål starkt kryddad mat, rå lök, oftast stora mängder kaffe. 
Men jag tål inte fett, äter inte griskött, måste vara försiktig  med råa grönsaker och frukt. Jag håller hårt på vad jag ska äta, det är inte värt att äta fel. Ändå så är magen kass 👎
Igår kväll var ungdomarna hemma, vi började då att plocka liljekonvaljer. Ikväll har mannen och jag plockat ännu mera.
De står nu och väntar på att slå ut.

Regn och lite till regn, hoppas att vi får fint väder på lördag !!

1 kommentar:

  1. Din första bild väcker många minnen ....och saknad. Ska ni ha liljekonvaljerna till bröllopet? Det är en underbar blomma med en underbar doft. Kram

    SvaraRadera