lördag 16 maj 2015

Härlig vårdag!

Vissa dagar är härligare än andra. Vi har nu haft ett par fina dagar.
 Då jag nu är ovän med min kropp, både på det ena och det andra sättet, så får jag glädjas av naturen. Och vad den har att bjuda på. Det gäller ju att hitta ljusglimtarna.
 För hur kul är det att redan 3,30 få börja springa på toan, med diarréer. Har inte räknat gångerna, men det är ju närmare 30-35 gånger, minst. Och lite där till....
Jag knaprar mina starka värktabletter, men fasen, de hjälper inte ett dugg mot magen.
Fick en förfrågan idag vad vi skulle äta till lunch, jo vi skulle äta älgstek. Dottern med sambo och hunden Signe undrade om det räckte till dom också, för de tänkte komma hem.
Nej, älgsteken var förliten, så jag fick planera om lunchen, det blev grillade kotletter och kycklingfile, med klyftpotatis. Älgsteken kan vi äta i morgon.
Alltid kul då ungdomarna vill komma hem.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att man snabbt får tänka ut en annan middag eftersom den planerade blir för snålt tilltagen. Men det gör man så klart gärna när man får trevligt besök. Kram

    SvaraRadera
  2. Så vackert i naturen hos dig oxå, hi hi . . . tänk vad lite sol och blå himmel kan göra. Men vi hade bara sol torsdag och fredag, resten kalla blåsiga vindar, nästan vinter . . . .
    Du får inte bli dålig på något vis nu, bröllop till helgen, kanske du är lite nervös inför stundande festligheter, eller . . .
    Värktabletter kan göra magen 'sur' också, hoppas det 'ger med sig'.
    Kul att de kommer utan bjudning, hihi . . .
    Jag fick hastigt besök i onsdags av BB Julius 18 år, ringde och sa:
    jag kommer om en halvtimme mormor och jag är jätte hungrig .....
    Så kul, fort in och kolla frysen, tager fram biffar, grönsaker och potatisen skalas ej bara sköljer och delar. Gör en god sås till, allt precis klart när han kom. Ungdomar äter som hästar, hi hi hi ....
    Tur man har många 'färdig rätter' i frysen, till snabbesökare.
    Jag har dagar då jag lagar mat och fryser ner i olika antal portioner.
    Jag gillar inte att stå vid spisen alla dagar länge, bättre att göra så.
    Då har jag verkligen '7 järn i elden', *fniss*
    På sommaren vill jag vara ute hela dagen när det är lovande väder förstås. Att 'spilla' en massa tid på matlagning inne vill jag inte.
    Ett sommarkök vore bra för mig . . . .

    Sköt om dig/ Eva

    SvaraRadera