söndag 8 mars 2015

Kalashelg !

Igår hade vi Signe här hela dagen, dottern med sambo var i Växjö. Då de kom tillbaka hade de tre tårtbakelse med sig som vi provsmakade inför deras bröllop. Goda alla tre.
På kvällen hade vi kalas med våra syskon och vänner, dottern, svärsonen och min bror sov över.
Alltid trevligt att träffas och umgås. 
Och idag kom dottern den yngre hem tillsammans med din sambo.
Kalas idag också, men nu är mannen färdigfirad för i år.  
De har haft bilvård, ungdomarna och mannen. Skönt för mig var att vi fick mycket mat över igår, så till kycklinggrytan och fläskfilén gjorde jag klyftpotatis , vi hade ris i går så lite variation blev det.
Så underbart soligt och fint väder har vi haft idag, så vi tog fikat ute i solen. Vi fick citronkladdkaka och mintchokladkaka över igår så de åt vi upp.
Så himla smidigt för mig!
Trött och sleten är jag idag. Får väl vila nu i veckan som kommer.

Jag har nu i helgen sålt mina två par syltasockor. Jättekul att någon vill ha dom. 

Njut av det härliga vädret! Det gör jag!


2 kommentarer:

  1. MamaMia vilket kalasande, inte konstigt att du känner dig trött och sliten . . . . . .
    Vila på du, för det blir väl kanske mera kalas snart . . . . .
    Ja det största blir då det stundande bröllopet.
    Sköt om dig/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vilket kalasande ni har :)
    Vi har också sol. Igår hade vi 10 grader. Underbart.
    Sol även idag :)
    Kram!

    SvaraRadera