torsdag 26 mars 2015

Det är mycket gnäll också!

Det är inte roligt att gnälla, men det är inte roligt att inte vara frisk heller.
Oftast så försöker jag att vända och hitta ljusglimtarna i mitt liv.
Vissa dagar är det himla svårt...att hitta ljusglimtarna.
Ibland så är värken lite bättre, men nu har det vänt, värken är hemsk.
Jag har fått börja äta mina starka piller. Nattsömnen är störd, likaså jag!
Min sjukgymnast i Tingsryd gör vad hon kan och vågar. Hon har börjat sätta akupunktur i skinkorna, men har inte vågar sätta i axlarna.
För ett par veckor sedan tog jag kontakt med sjukgymnasten på Växjö lasarett, för jag ville ha akupunktur i axlarna.
MEN tyvärr så får jag inte komma tillbaka till henne, bara för att smärtläkaren på lasarettet har avslutat mig på smärtmottagningen.
NEDRANS.....
Så nu när jag var i Tingsryd hos sjukgymnasten och berättade detta, så bad jag henne sätta akupunktur även i axlarna, vilket hon gjorde med försiktighet.
Jag är avslutad på smärtmottagningen, men då jag behöver en remiss för vidare vård, då remissen måste komma ifrån smärtläkaren så ska min läkare på vårdcentralen kunna ta kontakt med smärtmottagningen och få den remis som jag behöver.
Nä fy Fabian, vad det är trist ibland!

4 kommentarer:

  1. Hur kan det vara att du inte räknas med bland patienterna på smärtmottagningen mer? Är man inte patient där så länge man har värk? Sjukvården är obegriplig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis, värken är inte borta bara för att jag är utskriven.

      Radera
  2. Men...hur kan dom göra så?
    Grrrr...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är som jag alltid har sagt, man måste vara frisk för att orka vara sjuk och strida för att få vård!
    Klart att man måste få gnälla av sig ibland. Det är inte lätt att hitta ljusglimtarna alla dag och bloggen är en bra ventil!
    Styrkekramar M.E

    SvaraRadera