lördag 14 mars 2015

De känner mig nog ganska så väl!

I måndags tog mannen hem min bil ifrån verkstaden. Det var typ en V 70-sjuka, slavcylindern, eller nått. Inte var det billigt inte. Men nu är bilen körklar, och notan betalad.
För övrigt så är min man för go, kanske därför som jag älskar honom, eller ...
Jag vet aldrig när han kommer hem ifrån jobbet. Men i onsdags kom han hem tidigt, 16,25. Middagen var då inte färdig, så han gav sig ut i skogen för att kolla vad som händer i våra domäner, vi har ju skogsmaskiner som jobbar där. Inte vet jag vad de gör men mannen vill ju kolla läget. Men tro inte att han var hemma då middagen var färdig. Inte ens då han visste att middagen var på gång. Men jag är van. För vad är en dans på slottet...

Det finns så mycket som jag skulle kunna göra, men det jag inte gör idag, kan jag göra en annan dag.
Mannen vill att jag ska måla namnmuggar till hans jobb. Jag har köpt muggar, och i onsdags började jag måla på sex muggar. Och idag har jag gjort dom färdiga, så nu ska dom bara brännas också. Har bara 14 muggar till att måla.
Då jag kom hem från målningen, planterade jag om mina pelargonier och fuxiorna.  När ändå blomjorden var framme så satte jag några fröer. Tomat, paprika och någon sorts blomfrö.

Nöjd med dagens arbete så kan jag nu sätta mig ute i solen. Lyssna på mannens arbete, han sågar ved.
Gäller att njuta då solen är framme!!

Det finns en del som "tror" att de känner mig. Och kanske att de gör det också!!!!!!?? För i onsdags gjorde jag något......Måste ju bara få testa.....Därefter så gjorde jag ett inlägg på face book.
Kan bara meddela att jag har en del i min omgivning som direkt visste vad jag gjort.
Jag skrev:
 Idag har jag gjort det! Kanske var det dumt, men det gick bra!!
Det kom rektioner direkt.
Kan bara meddela att jag kommer inte att göra om detta på ett tag!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. SÅ väl känner jag dig inte så jag vet vad du gjorde.

    Skönt när vi fått ner våra frön o jorden, sen får vi njuta av egenodlade tomater.

    Dina muggar som du gör på beställning till din man kommer säkert att bli superfina. Du är så duktig.
    Kram!

    SvaraRadera