söndag 15 mars 2015

Här ska det stickas!

Idag var vi bjudna till farmor på middag. Och jag har "nog" insett att jag inte ska köra bil. Så då mannen och jag var ute och rastade bilen, tog vi rundan rund Dångebo och Carins garn och handarbetsbutik. Jag inhandlade lite, men bara lite garn.
Men jag blev väldigt imponerad av Carins man som hjälpte mig, och han visste precis vilket garn jag skulle ha.
Carin själv var och jobbade.
Nej, inte behöver ni fundera på vad jag ska göra.

Jo nu ska jag sova! Natti-natti

4 kommentarer:

  1. Härligt! Hur skulle vi klara oss utan garn och stickor i våra händer.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Då är det bara att sätta igång att jobba, då ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är nästintill livsfarligt att besöka en garnbutik. Man kommer alltid ut med en massa garn ...det spelar ingen roll hur mycket garn man har där hemma som ligger och väntar på att bli använt. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa, jag har en förfrågan ?
    Skulle du kunna tänka dig att sticka sådana 'syltasockor' till mig.
    Om du kan, vill, eller hinner, jag betalar givetvis för hela alltet och ditt arbete. Jag är en 'fotfrysare'.
    Helst enfärgade, inte ull (det sticks) inte hård resår vid ankeln, för jag är känslig med att det 'stasar' och storlek 40 -42.
    Du ser hur krävande jag är, *he he he*
    Du har inte en chans heller att säga nej tyvärr, innan jag bestämmer
    hur det ska vara. Du förstår jag tar hela handen innan någon hinner 'sticka' fram den, *fniss*
    Du får en betänketid till nästa inlägg, hi hi hi . . . .
    Sen kan jag komma och hälsa på dig när de är klara . . . hmm.....
    Du kan ju inte bara sticka till din kära familj, tänk på lilla mig som inte kan sticka, det enda jag kan är att 'rulla tummarna', ha ha ha .....

    evalisa1@hotmail.se
    Vårkram/ Eva

    SvaraRadera