måndag 30 mars 2015

Ena strumpan efter den andra!

Nej, inte känner jag mig sysslolös, nej jag har ju att göra. Och med glädje stickar jag på beställning.
För drygt en vecka sedan var jag och köpte ullfritt garn till dessa syltasockor, som jag fått beställning på. Det är en bloggvän som beställt dom.
 
Jag har en vän som jobbar i bokaffären på Kosta Outlett i Kosta, nu har hon börjat sälja garner där. Förra veckan frågade hon mig om jag ville sticka ett par strumpor , som hon sen ska ha i affären och visa upp. Klart att jag vill sticka.

Det är lite kontraster, syltasockorna är stickade i nr 4, och nu stickar jag med nr 2,½.
 
Och med detta regnvädret som vi har här i södra Småland, så är det skönt att kunna sitta inne och sticka. Jag har fått bära ut Elsa idag, hon vill inte bli blöt om tassarna, eller oreda frisyren.
 
För övrigt så är inte Elsa på humör, hon vill inte ligga i mitt knä som hon brukar. Igår tuggade hon sönder två av sina gosedjur. Hon saknar nog Lotta, älskade lilla Lotta.
Lotta var inte alls bara en katt! Så de så!
 
Håll i er så ni inte blåser bort!

4 kommentarer:

  1. Det blåser rejält här med och ska eventuellt bli värre i morgon. Vårvindar friska.....eller hur?

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina syltasockor som ligger där ! Perfekta för mig, hihi . . .

    Jag tror att Elsa känner saknad efter sin kattvän och blir lite stressad av vad som händer, något är fel och det känner hon givetvis. Du kanske får leka lite med Elsa, ta en paus i stickandet'.
    Självklart var inte Lotta bara en katt, förstår dig precis . . . .

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina syltasockor som ligger där ! Perfekta för mig, hihi . . .

    Jag tror att Elsa känner saknad efter sin kattvän och blir lite stressad av vad som händer, något är fel och det känner hon givetvis. Du kanske får leka lite med Elsa, ta en paus i stickandet'.
    Självklart var inte Lotta bara en katt, förstår dig precis . . . .

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. SÅ roligt med alla din sock-beställningar.DU är så flitig.

    SvaraRadera