onsdag 11 februari 2015

Vänliga veckan!

Imåndags orkade jag inte ner till stickcafét. Sov till klockan var 9,30. Och jag var orolig att jag inte skulle orka med målarkursen, men med lite piller så funkade det bra.

Igår åkte jag med mannen in till Växjö, och dottern den yngre. Alltid trevligt att träffa ungdomarna.
Dottern hade bjudit in mormor, E och farmor på lunch. Det är ju även trevligt att träffa "di äldre".

Idag blir det bara att ta det lugnt, och göra ingenting. Är så trött på att ha så ont att jag knappt kan sitta. Tur att jag iallafall kan ligga, och det går så bra så.
Försöker att rensa min dator, lite i taget. Spara kort på den externa h-disken, årets kort och dokument lägger jag över på usb-minne, för det ska in på min nya dator.
Ja, jag har köpt en ny dator, humm... ja, eller svärsonen har beställt en till mig. Jag och mannen har utsett honom till datoransvarig, så jag hoppas nu att han installera det som ska installeras på den, innan jag får hem den. Igår fick dom hem min nya dator till sitt.
Är man osäker, eller inte så kunnig så är det bättre att låta de som kan göra vad som skall göras!

Mannen och jag är nog lite knasiga, för vi tittar på Farmen. Ett helt sjukt program, med en massa intriger, hela tiden. De har minsann inte vänliga veckan hos sig.

Fast egentligen ska man inte behöva ha vänliga veckan, för vi ska väl vara vänliga ändå.

Ha en bra vänliga vecka ändå!
P & K

2 kommentarer:

  1. Det där med ny dator och installationer lämnar jag också gärna över till någon som kan det bättre än jag. Själv har jag fått virus i mobilen, vet ej hur jag ska få bort det. Hoppas på hjälp av någon av mina ungdomar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Roligt med en ny dator men med det en massa jobb...
    Vilka speciella människor dom tagit in på farmen...
    Kram!

    SvaraRadera