onsdag 18 februari 2015

Mammi- döttrar dag!


Idag har vi fint väder, fast blåsigt. Så idag passar jag på att hänga ut lite tvätt. Inte för att jag tror att den torkar helt, med den blåser ur, och torkar fortare då den kommer in. Första tvätten som hänger ute i år hos mig.
Det är inte mycket snö kvar hos oss, lite synd om sportlovsbarnen.
 
I januari var dottern den yngre och jag på IKEA. Köpte då en liten bokhylla till mina ljudböcker, och dvd-filmer. Jag visste redan innan vi åkte ifrån Kalmar att den var för liten.
Dottern den äldre har nu sportlov, och den yngre är väldigt mycket ledig.
Så igår tog vi oss en tur. Tjejerna ville båda till Älmhult, men kunde inte enas riktigt vem som skulle köra till vem, så därför körde vi till Kalmar igen. Så nu har jag två små bokhyllor, det blev så bra så. Jag har även köpt 4 extra hyllor.
Och vi fick en trevlig utflykt


Jag måste ju få ha roligt och trevligt. Men fy bubblan vad jag får lida för detta. Kände av detta redan då vi gick på IKEA, igår kväll var hemsk, likaså natten och det var minsann inte lätt att ta mig ur min snarkelåda idag. Jag har väl nu "leat te" mej, för det känns lite bättre nu.

Hahaha; tycker att det är lite kul med lite småländska uttryck.
Min man skickade ett mail till någon, där han skrev att han ville ha besked "krings ve" första maj. Han fick snabbt ett mail "tebaks" där har fick frågan vad han menade med "krings ve"
Han använder också småländska uttryck.

Ha en bra dag, och håll i hatten!

2 kommentarer:

  1. hihi...ja det är kul med dialekten.
    Så bra dina hyllor blev. Alltid roligt att få vara tillsammans med sina ungdomar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihihi ja, det är sååå kul med dialekter.
    En skånekille som just flyttat hit sa till mig att han lärt sig ett nytt norrländskt ord en dag.
    "Ärna."
    Jag funderade och funderade vad ,det kan ha varit. Men jag kom inte på det.
    -I vilket sammanhang var det, sa jag.
    Han sa:
    -En sa:- Hon är ju där jätte ofta.
    -Ärna, svarade den andra.
    Då började jag att skratta. Klart man säger ärna, efter det.
    (Är hon)
    Inte lätt att begripa sin egen dialekt ibland ;)
    Ååå vad kul och gå på Ikea. Jag vill också dit!
    Kram!

    SvaraRadera