söndag 1 februari 2015

Snödjuret Elsa!

Det är länge sedan jag klippte Elsa. Så hon är nu rejält långhårig. Nackdelen med att ha henne långhårig är att hon blir full med snöbollar på benen och under hela magen, sen blir hon ju också full med tovor.
Är det bara lite snöbollar, så kammar jag bort snön på henne. Men idag efter lunch var vi ute i trädgården och hon busade runt, då fastnar det så mycket snö på henne så hon knappt kan gå. Då är det bara att lyfta i henne i badkaret och duscha bort snön.
Lite som omväxling, så var vi bortbjudna i går kväll.hihihi... Min systerson fyllde 26 år förra veckan. Det är ju alltid gott och trevligt att umgås med nära och kära, och äta god mat. Men mannen fick stanna hemma, för han är sjuk. Mamma och E kom och hämtade mig, och hem åkte jag med pappa och L.
Februari månad, och imorgon börjar åter målarkursen. Kul!

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Åååå viken fin snögubbe...snögumma menar jag ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten Elsa som liknar mer en snöboll, hi hi . . . .
    Djuren blir så söta när de blir blöta, små och ynkliga, *fniss*

    Ligger din 'gubbe' fortfarande ? !
    Hälsa krya på!
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera