måndag 16 februari 2015

Alla hjärtans dag/helg!

Jag brukar (nästan) alltid få rosor av mannen på alla hjärtans dag. Men i fredags var han i Tingsryd och jobbade.
Han brukar alltid köpa blommor till mig i Ingelstads blomsteraffär då han är på väg hem ifrån jobbet.
Istället för mina rosor, fick jag 10 stycken trisslotter. Spännande att skrapa sen. Vi har några speciella dagar då vi äter oxfilé, allahjärtansdag är ett sådant tillfälle.
Men i lördags hade jag bjudit hit ett par goda vänner, och då bjöd vi på karibiskkycklinggryta och klyftpotatis.
Oxfilén med hasselbackspotatis åt vi igår kväll, och ett glas rött till det.

För övrigt så är det lugnt och stilla, är ju fortfarande ovän med min kropp. Fy vad jag är less på detta. Totalt katastrof med magen, värken är hemsk, och så fryser jag så in i bomben.
Igår eldade jag för fullt i vedspisen, massor med ljus tända. Kan inte elda i den öppna spisen om jag inte vet att jag ska vara hemma hela tiden.

Idag lyckades jag att pallra mig ner till stickcafe´t, "Taxi A" hämtade mig, och körde hem mig. Jag fortsätter sticka mina strumpor. Trevligt att komma hemifrån.
Snart ska jag på porslinsmålarkursen. Så kul det är att måla.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla Lisa, den jävla värken, sparka till den, och ge den några extra sparkar från mig. Håll humöret uppe lilla du.
    Du låter annars precis som min äldsta dotter Maria, hon klagar på att hon jämt fryser m.m. men hon har inte fått konstaterat reumatiskt värk, men det är det hon har, det finns i släkten.
    Men sen har hon som tur ingen 'bråkig' mage som du, det måste vara urjobbigt kan jag förstå.
    Det finns många konstiga sjukdomar i världen.

    I helgen var det fullt upp alla dagar, flera gratulanter, vänner bekanta och två barnbarn, 26 år - 16 år. Så ett kalasande har det varit.
    Alla hjärtans dag har nu varit, fast man kan skänka varann hjärtan hela året om tycker jag.
    Så hjärte-varma kramar sänder jag till dig/ Eva

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också äta oxfilé i lördags. Men alla familjemedlemmar var inte hemma så det får bli en annan gång :)
    Men guuud så gott det är oxfilé!
    Kram!

    SvaraRadera