fredag 24 oktober 2014

Mammi-dotter-dag!

Det har varit en påfrestande vecka, efter en trevlig helg.
Värken har också varit värre. Försöker att inte ta mina morfintabletter, så jag tog två olika sorter, snäppet under. Med påföljd att jag hade underbar biverkan, klåda hela natten.
Följande kväll så tog jag bara en, den långtidsverkande. Men det var inte alls tillräckligt.
Kvällen därpå blev det morfin iallafall, en snabb och en långtidsverkande. Ja det är ju samma biverkan, dvs klåda.
Nu har jag iallafall kommit på hur jag ska ta de nedrans pillren.

Igår hade jag återbesök hos min gastro-läkare. Tycker att det är jobbigt. Mannen hade inte tillfälle att följa med mig. Men jag hade ju en hel-dag hos dottern den yngre. Så hon följde med mig.
Det är ju jätteroligt då läkaren berättar att utav 100 crohns-patienter så är jag en av de fem värsta, med min aggressiva morbus crohns. Eller inte!!
Som mina läkare gör, så gick vi som vanligt igenom min medicinlista. En lång, inte alls rolig som han sa. Det finns lite olika mediciner mot crohns typ remikade, humira, imurel, de ska vara bra mot skov. Men med min smärtproblematik, som han sa, så är det bättre att jag fortsätter med mitt cellgift. För cellgiftet tar även på värken, vilket de andra alternativen inte gör.
Läkaren berättade att kirurgen ska nu renoveras, och Växjö lasarett ska då få Sveriges finaste och modernaste skopi-enhet.
Nästa gång då jag ska göra koloskopi, om ca ett år, så ska jag vara sövd sa han. Är inte kirurgen färdig i Växjö, så får jag åka till Ljungby.
Phu, varför ska jag behöva ha detta liv. :(

Nå väl, trevligt hos dottern hade jag iallafall. Och på kvällen var jag på symöte. Det var ju också mycket trevligt.

Ha en trevlig helg! P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar