tisdag 21 oktober 2014

Då var det gjort

Inte för att jag tycker om hemost, men jag tycker att det är kul att bevara kunskapen.
I lördags körde mannen och jag och köpte 20 liter mjölk hos en bonde.
Jag har tre ostkorgar, och så går det åt en del eau de vie också.
Det är ganska så blaskigt så vasslen ska bort ifrån ostmassan.Vasslen fryser jag ner så har vi den till brödbak.
Sen på lördagskvällen hade vi klassfest/återträff. Det är 30 år sedan vi slutade nian.
Vi var mellan 120-130 elever årgång -68, fördelat på fem stycken klasser. De fick inte tag på alla elever, och så var det en del som inte kunde komma. Vi var 57 stycken som slöt upp, 17 stycken var det ifrån vår klass.
En mycket trevlig tillställning, Ett stort tack till arrangörerna.
Tyvärr så blev jag besviken på kocken. Jag ringde till restaurangen en vecka innan, och pratade med kocken om min mat. Han lovade mig nötkött och rödvinssky. Då jag kom till platsen mötte jag kocken frågade honom om min mat, fick då till svar att det var många som hade ringat ang. specialkost. Då övriga i sällskapet fick sin mat gick jag ut i köket och frågade efter min mat.  Just då fanns det inget till mig, och det var inte kocken som bestämde maten. Nå väl, jag skulle kunna få kalkon med buljong. Bättre än inget....
Jag fick min mat då alla andra hade ätit upp. Detta var jag inte alls nöjd med.

Helgen avslutade jag med att åka till min syster på ljusparty, -PartyLite. Alltid kul med party!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig. Du stöper ljus och gör egen ost. Och vasslen är perfekt till brödbak.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera