lördag 18 oktober 2014

Gårdagens goda gärning!

Som barn var jag mycket hos min ena faster. Tyvärr så blir det inte så ofta som jag hälsar på henne nu för tiden. Det har blivit ännu mindre sen jag slutade att köra bil.
Men jag tänker ofta på henne, och så ringer vi ju till varandra en gång ibland.
Jag har länge tänkt att jag skulle bjuda hit henne. Och nu har det äntligen blivit av. Så igår kväll blev faster hitbjuden, tillsammans med mamma och E, och svärmor.
Min faster var väldigt nöjd, sa hon. Och det tror jag att vi allihopa var.

Mindre kul var det idag att vakna till ljudet av en kräkandes katt. Stackars Lotta. Hon kräktes på mattan uppe i hallen, på kuddarna i soffan, på golvet både i hallen och i kontoret.
Bara till att pallra mig upp.... phu...

Jag hade ju ett projekt att göra idag.
Och så ska jag ju snart på fest.Vi har klassfest i kväll. Hela min årgång -68, som gick på Dacke. Tänk att det är 30 år sedan vi slutade 9 nian, och jag som bara är +22...

Ha en trevlig kväll!
P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar