torsdag 30 oktober 2014

Fortfarande både upp och ner!

Denna vecka har också varit lugn och stilla, typ som förra veckan. I måndags orkade jag inte gå ner till stickcafét.
Men mitt liv går ändå både upp och ner. Jobbigt och påfrestande.
I tisdags skulle tjejerna köra ut till morfar på en fm fika, så då åkte jag med ut dit, inte så ofta som jag är hos min pappa. Vi lunchade därefter hos dottern dä. I går lunchade vi hos dottern dy.
Idag hade jag teletid med smärtläkaren på Ryhovs sjukhus i Jönköping. Jag ska upp dit i december. Läkaren går då in i nerven mellan två kotor och bränner av nerven. Ev så ska han göra både högra och vänstra sidan, så jag slipper en resa upp dit. Det beror på hur jag mår, och om jag orkar. Jag gjorde detta för två år sedan, fast då åkte jag dit upp två gånger.
Och det gör så in i bombens ont.

Inatt har vi haft säsongens första frostnatt. Så nu har mina dahlior frusit. Tänkte att jag skulle ha klippt ner några stycken idag, men har varken orkat eller haft tid. Dagarna försvinner snabbt, om jag inte vaknar förrän 9,30, så innan morgonbestyret är avklarat så är det dags för lunch.

Phu, fråga inte mej vad dagarna har tagit vägen denna vecka, för jag vet inte. Lite positivt har det allt varit, träffat tjejerna två dagar.
Hoppas att nästa vecka kan erbjuda bättre dagar.

1 kommentar:

  1. Så är livet lilla Lisa, det går upp, det går ner.
    Fy för farao för den där värken, men man får ta 'tjuren vid hornen' och göra det rejält denna gång hos smärtläkaren.
    En vecka är som ingenting, det virvlar till . . . sen har alla dagar gått.

    Trevlig skön helg till er/ Eva

    SvaraRadera