onsdag 18 april 2012

Kolla lite priser

 Nu har jag nästan allt tvättat ifrån Ullaredsresan. Det är bara dotterns underlakan kvar att tvätta.
Skönt när det är gjort.
Här är lite av mitt klädinköp.
Ett linne med en vit jeanskjol.

Mina kläder har hängt i garderoben och krymt.
Detta har hänt sen jag i januari tog in på "hotell CLV"
När jag blir dålig och hamnar på lasarettet får jag alltid höga doser med kortison, och denna gången gick jag upp alldeles på tok förmycket i vikt.
Nu måste jag försöka att gå ner lite, utan att banta.


 En tunika med trekvartslång ärm.

Vi ska både på student, konfirmation, 18 års kalas, 52 års kalas, 70 års kalas och 75 års kalas, huumm...
Har jag glömt något?
 Ja det har jag 15 års kalas 49 års kalas och 46 årskalas.
och sen denna tunikan.

Ja jissus, har ju glömt min egna dotter.
Dottern Den Yngre fyller 20 år.
Så visst kan jag behöva lite nya kläder, nu till våren och sommaren.

Jag visste inte om jag skulle kolla priset på kächers fönsterskrapa, men kunde inte låta bli. City Gross var 50 :- billigare än Ge-Kås. Jag köpte vår i höstar på extra pris.
Kollade även på en vinkaraff, som jag inte köpte. När jag sen kom till Börjes var den 30:- billigare än Ge-Kås. Så allt är inte billigare att handla i Ullared.

Både i går och i dag har döttrarna varit på gymmet. Igår var jag och tog mina prover som jag skulle ha tagit för någon vecka sen, idag var jag hos Signe.
När vi kom hem lagade vi lunch, squashpasta och kycklinggryta, supergott.Tips ifrån Anna Skipper, fast vi ändrade om lite i hennes gryta.
Nu ska jag göra ingenting, förrän det är dax att laga middag.
Det kostar på att ha kul, först lördagskvällen och sen Ullaredsresan. Så nu är jag ovän med min kropp.
Vilken tur att jag är god vän med soffan!

PS. Glömde att meddela att ljudböcker är inte alls billiga i Ullared.

2 kommentarer:

  1. Snyggt, oj va stilig du ska bli. Ja kortisonet e inte kul. Visst behöver man vara prismedveten, jag tycker jag fyndar bra på kappahls/Lindex reorna så även där ligger Ullared i lä ibland. Men vad jag tycker du e duktig o orkar mkt, gäster, resor, middagar oj oj glöm inte din kära kropp lite i taget. Visst e soffan bra. ha de gott kram från en trött/sliten/utmattad/huvudvärks tok som varit på ryggis (bara överleva en dag till där)
    "Pigan"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... det är ingen risk att jag glömmer min underbara kropp. Den gör sig påmind dygnet runt. Att umgår med mina nära och kära är jätteviktigt för mig, men jag ligger i regel pall veckan efter.Och det vet jag ju om, men det är det värt, för vad vore livet om jag aldrig skulle ha kul.
      Förstår att det är tufft för dig nu, mycket blandade känslor, många långa samtal mm.
      Tänker på dig! Många kramar till dig "Pigan"

      Radera