måndag 23 april 2012

Kammarrätten i Jönköping!

I dag på förmiddagen ringer telefonen. Det är en man ifrån kammarrätten.
Jag har överklagat försäkringskassans beslut om att inte bevilja mig sjukersättning. Efter 1½ år är nu ärendet hos Kammarrätten. Jag har skickat in yttrande i mitt överklagande, och tiden har inte gått ut ännu, så mannen undrade om jag har något mera att tillägga, eller om dom kan börja utreda mitt ärende. Nej, jag har ju skickat in den så det är ju helt okej att dom börjar utreda.
Han säger att jag skrivit väldigt noggrant och utförligt i mitt yttrande. Det var ju kul att höra!
Jag funderar....... läser igenom mina papper, och funderar........
Kanske iallafall att det finns något som jag vill tillägga. Bra att ha nummerpressentatör, där stod mannens telefonnummer. Så jag ringer upp och förklarar att jag funderat, och undra om jag kan göra ett tillägg, och det går alldeles utmärkt att maila upp detta. Jag hade redan skrivit mitt tillägg.
Han trodde att inom en vecka skulle jag få ett besked, men beslutet kan dröja länge.
Det känns ganska skönt nu!

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat mamma! Nu hoppas vi på att de låter dig få sjukersättning! Skam den som ger sig! Puss o kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt, hoppas de jobbar snabbt och att du får ett positivt besked.

    SvaraRadera
  3. Käre tid, vad du har varit duktigt som har orkat med detta (trots alla besvär)(om jag nu hamnar där får jag kanske fråga dig till råds) de e minsann inte lätt att vara sjuk. Hur har/är läget för dig, är du sjukskriven eller utförsäkrad,jag har ju inte orkat läsa allt så du har kanske skrivit det ngnstans. I alla fall jättebra jobbat. Håller tummarna. Ha de bra Kram "Pigan"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Pigan"
      aug. 2000 skadade jag min nacke, sjukskriven till o från fram till dec 2002. Var där efter helt sjukskriven till jan. 2007. sjukersättning-feb 2007 - aug. 2010. Utförsäkrad o inskriven AF, i tre månader. 1 nov 2010-24 aug 2011 sjukskriven. Men jag är inte sjuk, trots att min nackskada, 2004 fick jag morbus crohns, 2009 fibromyalgi, 2010 stelopererade jag två nackkotor, och sen mina ländryggsproblem. Från 25 aug-1 nov 2011 gick jag hemma utan ersättning. Nu är jag inskriven hos AF på något aktivitetsprogram.Jag vet inte alls vad som kommer att hända med mig. Men så länge jag orkar, och så länge min familj stöttar och uppmuntrar mig att kämpa så tänker jag inte låta F-K hoppa på mig och vinna.
      Skulle vara kul att veta lite mera om dig också. Önskar dig en trevlig helg! Kramar / Lisa

      Radera
    2. oj oj vi har mkt att prata om. Jag tycker du e fantastisk i allt ditt kämpande med de krämpor o dagliga bestyren och allt jobbiga med instanser. Jag känner att jag närmar mig med stormsteg till ja gud vet vad. Väntar på fk:s beslut efter ryggis, ja jisses. Nästa v ska jag till växjö o vara på smärtkliniken.
      Ha de bra "Pigan"

      Radera
    3. Hej!
      Är det prova på dagar, eller är det ännu en ny utredning du ska på?
      Jag har också varit där på utredning.
      Må väl! Kram Lisa

      Radera
  4. Lite gulligt, synd att jag inte fick med bilderna, men det får gå ändå.
    Trevlig helg
    Kram "Pigan"

    IBLAND



    Ibland....

    när du gråter...

    ser ingen dina tårar.


    Ibland....

    när du har ont....

    ser ingen att du har ont.



    Ibland....

    när du är bekymrad...

    ser ingen dina bekymmer.



    Ibland...

    när du är lycklig....

    ser ingen att du ler.



    -

    -

    -


    Men SLÄPP EN FIS bara EN gång...

    Och alla vet det!!!!

    SvaraRadera