onsdag 15 juni 2011

Så var det postat!

Jaha då var mitt Yttrande till Förvaltningsrätten angående sjukersättning postat.
Inte tänker jag godta behandlingen jag får av Försäkringskassan. Så länge jag orkar ska jag kämpa.
Att jag har läkare på: gastro mottagningen, smärtmottagningen, vårdcentralen, och nu träffat ytligare en läkare på Rygginstitutet. Alla fyra är överens ang. min hälsa och arbetskapacitet.
Då kan man undra hur Försäkringskassan kan göra en annan bedömning. Kan undra över deras bedömningsbehörighet. För inte hade jag gått hemma på detta viset om jag hade orkat jobba.
Det är inte kul att gå hemma, och inte vara frisk. Det är mycket påfrestande både för mig, min man, våra ungdomar, och min ekonomi.
Det är mycket jag funderar och grubblar på när jag inte orkar göra något annat. Ibland kanske jag gör dumheter, och ibland gör jag det rätta. Så är det bara.

Tider var när vi hade en försäkringskassa i Tingsryd. Där hade jag bra handläggare. Men när min anställning hos Tingsryds kommun upphörde 2004 pga min nackskada, fick jag inte vara kvar där, utan fick flytta på mig till Växjös F-K. Alla arbetslösa-sjukskrivna skulle ha samma förutsättningar. Isamband med att jag fick byta F-K så försvann det trevliga bemötandet som fanns i Tingsryd.
Vissa handläggare på F-K borde gå en kurs i Trevligt bemötande och ärlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar