lördag 25 juni 2011

Midsommardagen!

Igår hade vi fest här hos oss.
Vi började med att göra en midsommarstång, som alltid.
Därefter fikade vi, nybakade bullar och muffins.
Det finns ett annat sällskap i samhället som vill spela brännboll med oss, så våra gäster försvann till fotbollsplanen för spel.
När dom kom tillbaka hade vi som stannat hemma potatisen kokta, det var framdukat, bra timing. Det var bara att sätta oss och äta. Och det är ju inte ens gott med sill, men det är ju midsommar.
Nej så efter den maten var det bara att grilla kyckling och kotletter, till det hade vi två olika potatissallader, såser och två olika grönsallader.
Midsommartraditionen är även jordgubbstårta, som fick avsluta ätandet.
Vi började vid klockan tre, och de sista gästerna gick hem någon gång efter ett i natt.

Vi är 13 vuxna och 6 barn som firar ihop hos oss. Och vi har knytkalas. Jag har nypotatis och köttet.
Sen säger jag till gästerna vad dom ska ta med sig, och det går så bra så.
Jag släpper även huset fritt, inte är jag värdinna på ett knytkalas utan vi hjälps åt med allting

Idag är jag dålig :-)
Inte fyllesjuk, men så trött att jag inte vet vad jag ska ta vägen.
Det är fruktansvärt att bli så sjukt trött, och jag bara fryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar