måndag 13 juni 2011

En trevlig dag!

Min man har idag kört våran dotter till Malmö för hon skulle göra en ny PET-undersökning.
Jag kunde inte följa med för jag hade telefontid med min smärtläkare.
Han frågade som vanligt hur jag har det. Han tycker inte att det är okej att jag har så ont att jag inte kan sova, så jag ska testa en ny tablett. Han kunde heller inte förstå varför jag varit på en ny utredning.
Efter alla dessa år och med mina diagnoser, så finns det knappas inte en chans att jag ska kunna komma tillbaka till arbetslivet igen, hur gärna jag än vill. Det låter tragiskt, men sanningen är sådan!
Han hoppades nu bara att Försäkringskassan ska fatta hur jag har det. Och inte plåga mig mera.
Det är inte okej att vakna vid 3.00 pga värk. bli upptvingad ur sängen vid ca 5.00 pga värk.
Som tur är så har jag inga problem att sova på dagarna.
Det är en underbar man, min smärtläkare!

Till lunch kom fyra stycken vänner som jag träffade på rehabgruppen i våras, fyra stycken hade inte möjlighet att komma. Det var mycket trevkigt att träffas, jag hoppas nu bara att vi ses snart igen.

Idag har läkarutlåtandet från Rygginstitutet kommit. Nu ska jag bara ta kopior på det, sen skickar jag det till Justitsiombudsmannen, och till förvaltningsrätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar