onsdag 8 juni 2011

Idag är det ännu en Djäveldag..

Gårdagens student gick kanon bra. Varmt, inget regn. Å vad ungdomarna är fina!
Efter utsparken gick färden hem, vi var 46 personer här på logen.
Kanonfin planka ifrån Ladan i urshult. Något jag varmt kan rekomendera.

Idag ringde Cleas Bennerholm, äntligen. Han berättade för mig vad dom har kommit fram till ang. min hälsa. När jag sa att jag bråkat med F-K i ett år, sa han att det räckte inte långt med ett år. Med hela min sjukdomsbild ska man inte behöva bli utsatt på detta viset, som F-K utsatt mig för.
Det var skönt att ha pratat med honom nu.

Sen ringde även läkaren ifrån Ljungby, han som opererade dotterns axel, som fortfarande hoppar ur led.
Han vill göra en ny operation, dotterns förtret.... Det blir en ny op. i september.

Min man är med dottern på hennes djävuldag-cellgift idag.
Farmor och farfar har burit in allt poslin från logen, och jag har fyllt maskinen.
Eftersom vi fick så mycket mat över bjöd jag in dom på lunch.
Och så fick vi lillflickans pojkvän, med mor och syster också på lunch.
Skönt att bjuda bort lite mat och slippa slänga.
Det stora flickan fick hem rostbiff, kyckling, potatispesto och frukter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar