lördag 11 februari 2023

Tom!

 Då tuben är slut, så är den inte tom. Jag sätter alltid en pås-klämma så får vi ut mycket mera ur tuben


Jag försöker att spara och återanvända så mycket som möjligt. Vill inte säga att jag är snål, men försöker att vara ekonomisk.

Det är inte de stora utgifterna  som gör en rik, utan de små utgifterna, sägs det. Men för min del så stämmer inte detta. Visserligen har jag varken en stor inkomst eller stora utgifter. Men jag försöker att spara på det mesta. Allt för att dra ner på alla utgifter, och försöka spara, spara för att vi ska kunna unna oss något roligt!

4 kommentarer:

  1. Smart sätt att gå ut det sista ur tuben. Tackar för tipset!
    Ekonomisk och snål, det är två olika saker. Snålhet är inte bra. Att vara ekonomisk , det är ju bara bra.
    Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är stor skillnad på ekonomisk eller snål. Stefan och jag brukar köpa det vi vill ha, men brukar inte handa onödiga saker. //Kram

      Radera
  2. Jag klipper upp tuben, när den är "slut". "Tomma" tubar har mycket innehåll. Också ekonomisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klippte också upp förut, men tyckte att innehållet torkade. Alla knep är bra utom dom dåliga!

      Radera