tisdag 14 februari 2023

Alla Hjärtans dag!

 Ikväll skulle jag ha passat Melker, då Therese körde Astrid på hennes dans, men Melker kräktes igår, så det blev inget. Däremot så frågade Therese om Stefan kunde köra Astrid, vilket han gärna gjorde.

På så vis så blev våran Alla Hjärtans-dags middag lite senare, och det blev bara två-rätters. Först en räk-tost, sen åt vi fläsk-och kyckling file, med ädelostsås och hasselbackspotatis. Det gäller att vårda varandra ömt, jag lagade en god middag, och Stefan kom hem med rosor till mig. En bra fördelning i vårt förhållande.

6 kommentarer:

  1. Väldigt vackert. Här var det rest-kålpudding samt nästan vissna, väl utblommade tulpaner som gällde. Ganska symptomatiskt! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skickade hjärtan på telefonen till mina barn. Så var den dagen uppmärksammad. Ditt sätt att fira verkar mysigare. /Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Bara testa du på. Själv så är jag slö, slapp och likgiltig.

      Radera