lördag 10 december 2022

Man vill ju se bra ut!

 Det är ett helsike att inte se. Jag hade länge haft problem med synen. Värst var det på långt håll. Men det är så tråkiga pengar, glasögon är inte billiga. Iallafall så bokade jag tid hos specsavers. Mina 2 års gamla glasögon hade gjort sitt. 

Jag har trivts bra i mina glasögon, men jag vill att det ska synas att jag har nya glasögon.
Eftersom jag inte klarar mig utan glasögon så köper jag två par, kollade extra att de nya paren inte liknar de gamla glasen, för det vill jag inte.
Tyvärr så är de nog lika mina gamla, för jag köpte nya glasögon i april, har tänk på att jag ska använda båda paren lite växelvis då vi träffar samma människor. Men det är ingen som sett, eller varesig inte kommenterat att jag har nya glasögon. Trist!


6 kommentarer:

  1. Det verkar som folk inte ser att man köpt nya glasögon trots att man bytt till helt ny stil. Det har hänt mig flertal gånger.
    Kanske är det så att de ser så djup in i ens "vackra" ögon att det inte ser det som finns framför... vi säger att det är så :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter bra, så då har vi bestämt att det är så!

      Radera
  2. Bär man alltid glasögon tror jag faktiskt inte att andra tänker på att man byter bågar. I så fall ska det nog vara en enormt stor skillnad på utseendet. Det viktigaste tycker jag är att jag själv trivs i mina nya bågar. hoppas du kommer att vara nöjd med dina. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är nöjd och trivs bra med mina glasögon. Kram

      Radera
  3. Du är jättefin. Ung och vacker. Gillar de mellersta glasögonen allra bäst.
    Har också två par... ganska olika...att byta med. Ett par är fotokromatiska. Bra när solen skiner. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det andra paret som jag använder mest, de är också fotokromatiska, men det är inte det tredje paret.
      Det första paret ser jag inte alls med, de är annars också fotokromtiska., det är så smidigt, speciellt på vintern då det är snö ute.
      Kram

      Radera