måndag 25 juli 2022

Bästa julklappen som jag någonsin fått!

 Stefan är en lurefax. Jag fick en julklapp med ett brev i, där stod det följande.

Det var inte svårt att veta vilka som skulle åka med. Det svåra var att veta var vi skulle åka. Funderade fram och tillbaka vart resan skulle gå. Men så bestämde mig för Hotel och spa i Lögnäs, Laholm. Vi körde på fredags förmiddagen, så var vi framme lagom till lunch.

Då vi fått rummen gick vi ut till djuren. Katter, kaniner, getter, får, mini grisar, hönor.  Därefter gick vi till badet. Vi fick även en välkomstdrink i restaurangen, Prosecco, och äppeljuice till barnen.

Innan vi gick ner till middagen träffades på på vårt rum och tog ett glas bubbel. Jag hade varit nere och lånat 6 champagneglas och köpt äppeljuice till barnen. 

På kvällen serverades buffe, och jag fick lax, barnen fick taco. Till dessert serverades kladdkaka, bryle pudding, mm, barnen fick glassbuffe, Helmer och jag fick frukter och sorbeglass.

Efter frukosten i lördags gick vi åter till djuren, därefter gick alla utom Fredrik, Stefan och jag till badet.

Därefter styrde vi bilen hemåt. Vi stannade i Ljungby på Best Western Hotel och åt lunch.

Kortfattat så var det en toppen julklapp, bland den bästa som jag har fått.  Indirekt så fick ju ungdomarna och barnbarnen också denna resan i julklapp eftersom de blev medbjudna.

5 kommentarer:

  1. Härlig present!
    Svar..Man ska göra så att man mår bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Toppenpresent! En sådan man önskar sig! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att umgås med nära och kära!

      Radera
  3. Bra idé. Mycket bättre än en framkrystad pryl som man inte riktigt har användning av. / Andra Anna-Lena

    SvaraRadera