onsdag 13 juli 2022

Sommar-byten!

 Nu har jag gått från jordgubbar till blåbär.

I söndags fick jag ett sms med förfrågan om jag även i år vill köpa blåbär. Klart att jag vill. På stående fot beställde jag 50 liter. Och i måndags kväll var vi och hämtade dessa härliga bär. Sen beställde jag 40 liter blåbär till. De är rensade och paketerade. Kanon!

Vi levererade 30 liter till Sofies svärmor, 14 liter till våra goda vänner. Therese fick 2 liter, sen blev det lite över till mig. Sofie ska få då vi träffas.


4 kommentarer:

  1. Oj! Gott om blåbärvi Småland. På andra sidan gränsen till Västergötland är det dåligt ned bär. Ha det gott! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte av att gå i skogen och plocka bär, så jag är så tacksam att jag får köpa blåbären, som då är plockade, rensade och paketerade i 2 liters påsar.

      Radera
  2. Jag är också tacksam för att det går att köpa bär från skogen som andra har plockat. Jag har gjort det de senaste åren. Innan jag flyttade plockade jag själv. Nu hittar jag inte lika fina bärmarker. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi köper av en thailändska, hon är så flitig.

      Radera