lördag 14 maj 2022

De sju små dvärgarna!

Att förlora sin Kraft är som att genomgå alla
"Dom 7 dvärgarna".
Först blir man TRÖTTER - man orkar ingenting
Sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor
... ... Sen blir man BUTTER - ledsen, dämpad & arg.
Sen blir man TOKER - står inte ut med någonting
Sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts
Sen blir man KLOKER - man börjar omvärdera livet,
man ser livets mening igen.
Och slutligen blir man GLADER - man blir stark - man
vågar säga nej & man känner glädje igen ♥♥

Och när man går igenom allt detta är man så ytterst tacksam för dom fina människor man har omkring sig
För detta är livet för oss med flera olika sjukdomsdiagnoser. De olika dvärgarna kommer och går lite hur de vill i min kropp. Jag kan inte påverka vilken det är som kommer och hälsar på hos mig. Men får försöka göra det bästa vid de olika besöken.

♥

6 kommentarer:

  1. Kloka ord! Depression yttrar sig på samma sätt... Stor kram// Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Vi är nog många som är som dvärgarna.

      Radera
  2. Det är en rikedom att ha vänner som stöttar en när man råkar ut för de 7 dvärgarna!
    4:3 diet är också bra !
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är många som träffar på dvärgarna.

      Radera
  3. hej vän jag blev sårad och hjärtkrossad när ett mycket stort problem hände mellan mig och min man för sju månader sedan i mitt äktenskap. så hemskt att han tog fallet till domstol för skilsmässa. han sa att han aldrig ville stanna hos mig igen och att han inte längre älskade mig. Så han packade ihop från huset och fick mig och mina barn att gå igenom svåra smärtor. Jag försökte med alla möjliga medel att få tillbaka honom, efter mycket bön, men utan resultat. Och han bekräftade att han hade tagit ett beslut och aldrig ville träffa mig igen. Så en kväll, på väg tillbaka från jobbet, träffade jag min gamla vän som letade efter min man. Så jag förklarade allt för honom, så han sa till mig att det enda sättet jag kunde få tillbaka min man var att besöka en förtrollningskastare, för han gjorde verkligen det också. Så jag trodde aldrig på magi, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Han gav mig sedan e-postadressen till trollformaren han besökte. DR alaba. Nästa morgon skickade jag ett e-postmeddelande till adressen han gav mig, och trollformleren försäkrade mig att jag skulle lämna tillbaka min man under de kommande två dagarna. Vilket fantastiskt uttalande!! Jag trodde aldrig på det, så han pratade med mig och berättade allt jag behövde göra. Sedan gör jag dem utan en ökning, så under de kommande två dagarna ringde överraskande nog min man som inte hade ringt mig under de senaste 7 månaderna för att meddela mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart !! Så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt band starkare än tidigare, med hjälp av en stor förtrollningskastare. Så jag kommer att ge dig råd om du har några problem, kontakta dr alaba på e-post: dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på whatsapp och viber med detta nummer: +1(425) 477-2744.......

    SvaraRadera