onsdag 26 januari 2022

Fördel om de glömmer något.....

 ......för då vet vi att de kommer tillbaka.

Fast vi vet att ungdomarna alltid kommer tillbaka, utan att de har glömt någon.

I lördags då Sofie och Helmer var hemma så glömde de baby-vakten och vattenflaska. De kom förbi på kvällen och hämtade det kvarglömda.

I söndags skulle Fredrik  till Linneryd och jaga, så Sofie och Helmer åkte med till mig och Stefan. Fredrik slutade jaga lagom tills jag hade lunchen färdig. De skulle köra hem efter maten. Jag frågade Sofie vad hon skulle glömma,  -vi kanske glömmer Helmer fick jag till svar. Ja, tyckte Stefan -lämna ni Helmer här hos oss, så kan ni komma tillbaka i kväll och så kan ni äta middag med oss. Och så fick det bli.

När Helmer sov middag, la jag också mig. så skönt att vila middag. Det är så mysigt med lillkillen.

Idag åkte jag upp till Sofie och Helmer. Sofie skulle in till Växjö en vända, så jag skulle passa Helmer. Älskar dessa stunder/dagar. Det ger mig energi och livsglädje.

Hahaha, idag var det jag som glömde mina "öron-pinnar" till telefonen hos Sofie.Så jag måste åka tillbaka. 

Ikväll ringde Astrid efter Stefan och mig, hon och Melker tyckte att vi skulle komma in och leka en stund. Therese och Christian skulle iväg en liten stund. Ännu mera livsglädje idag!!


7 kommentarer:

  1. Det är härligt att få rå om barnbarnen när inte föräldrarna är med. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, de ger så mycket energi och lycka och kärlek!

      Radera
  2. Glömska kan vara bra! :-)
    SV..Idag hjälper det inte att ha tänt Tjuvarna är inte ljusskygga mer .De går in mitt på ljusa dagen och gör inbrott!Tyvärr!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det så, men har man släck så syns det verkligen att man inte är hemma. Sen är det inte kul att komma hem till ett helt nedsläckt hus. Jag har alltid mycket lampor tända,

      Radera
  3. Visst är det så, barnbarnen är den allra största glädjen i livet! Bara qtt bara tacksam över drm och njuta av dem. Kram

    SvaraRadera
  4. Att ha de käraste nära sig är det bästa. Så lätt att träffas då.

    SvaraRadera