lördag 22 januari 2022

En härlig lördag!

 Kanske dags att byta bild, för nu har vi barmark. Men jag gillar mitt vinter-hus

I Tingsryd finns en klädaffär ”Härlins” som jag gillar, handlar mycket, det mesta där. I julklapp fick jag ett presentkort där. Så nu var jag där, tyvärr så hittade jag inget. Och i källaren finns Scorett. Tog mig en titt. Hittade mig ett par stövlar. ”Halva priset”  handlar gärna på hemmaplan.

Jag blev så sugen på smörgåstårta. Så då jag var i Tingsryd handlade jag hem ingredienser till en. 


Idag har jag haft en underbar dag! Sofie och Helmer kom hem. Sofie skulle till ladan på träning, och jag skulle passa lillkillen. Så underbart mysigt. 

Vi hade på så vis lunchgäster. Det blev köttbullar till Helmer, har gjort till honom som ligger här i frysen. kåldolmarna till Stefan och köttfärslimpa till Sofie och mig. Stefan gillar inte köttfärslimpa, Sofie gillar inte kåldolmarna, och jag gillar båda. Vi blev alla nöjda, mätta och goa!

6 kommentarer:

  1. Mums! Smörgåstårta! Så gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som omväxling. Jag kan inte äta köpt, så jag får göra själv, men det är ju inte svårt.

      Radera
  2. Köttfärslimpa och koldolmar. Jag gillar också båda. Och köttbullar med. Egentligen gillar jag det mesta i matväg. Är nog en bra matgäst på det viset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köttbullar, brunsås och kokt potatis är jättegott. Ja, all mat med köttfärs är gott.

      Radera
  3. Härligt när man kan handla på hemmaplan. Tyvärr finns det inga klädbutiker här i samhället så det får bli att ta bilen. Läste ditt förra inlägg. Så kul! Jag blev lite konfunderad först när jag såg skåpet och undrade om jag klickat fel och hamnat på min egen blogg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mycket som skiljer våra skåp. Fast vi har färgat glas, blått och gult, sen har inte vi det lilla "räcket".

      Radera