onsdag 15 december 2021

Härliga barn!

Astrid var inne hos mig, hon ville skriva på datorn. Visst fick hon det.  Då hon skulle skriva Therese och Christian fick jag hjälpa henne. Det är lite svåra namn att själv ljuda till.

Astrid      melker.                      Mormor        morfar                    mamma.    Pappa                   signe      elsa     therese christian                signe     jultomten     ko hästar          ok     bil

Melker satt och tittade på, kommenterade de olika bokstäverna som han har i sitt namn. Så jag skrev hans namn på ett papper, och han försökte sen att skriva de olika bokstäverna, men det var inte lätt.

Vi har haft underbart vinterväder, tyvärr så håller all snö på att töa bort.  Nere hos grannen kasar snön av ifrån ladugårdstaket. Inte lätt att komma in i garaget.

Mina dosetter har blivit uppslitna, de öppnade sig om jag höll de fel. Så jag skulle köpa nya. Jag vill absolut inte ha röda, inte blåa heller, utan vill ha mina turkosa.

Har varit inne på apoteket flera gånger under två månader, och frågat efter turkosa dosetter, men de hade inga hemma, så jag tröttnade, och skickade efter istället.

Jag vill ha två, så jag delar varannan söndag, för jag avskyr mina mediciner. Ett nödvändigt ont!



6 kommentarer:

  1. Varför vill du inte ha röda eller blå dosester. Jag har en röd och Göran en blå. Bäst att ha olika färger för säkerhets skull. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, en fixide, Då jag var frisk jobbade jag inom åldringsvården, och då hade alla pensionärer röda dosetter. När Stefan fick cancer var jag frisk, han behövde då en dosett till sina mediciner. Jag kunde bara inte köpa en röd, utan det blev en turkos. Den blev liggandes efter det att han blivit frisk. Men så började min sjukdomshistoria, och jag fick en massa mediciner.Då tog jag först hans, men sen köpte jag en till, så jag behöver bara dela varannan vecka. Jag har en del ideér för mig.

      Radera
    2. PS. Nej kom just på att dosett nr två köpte jag till Therese då hon fick cancer. Då hon blev frisk fick jag tillbaka den. Det är ju därför som jag har två.

      Radera
  2. Tar mina tre tabletter utan dosett. Två för blodtryck en för blodfetter. Så jag ska inte klaga, och behöver ( ännu) inte fundera ett dugg på olika färger.
    Kul när barnen börjar skriva! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att slippa en massa tabletter. Om jag inte haft mina dosetter så hade det varit struligt för mig.

      Radera
  3. LÅNEBJUDANDE FRÅN "NOVELTY FINANCE INC"

    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få ett lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldkvot, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera