fredag 5 februari 2021

Vilken lycka!

Å, vad jag blev glad i går, jag fick ett underbart och efterlängtat besök. Astrid, Melker och Therese kom in till mig. Astrid fyller 5 år dagen efter den 28 februari, men dagen innan den 1 mars, hon är född den 29 februari 2016, så hon hade skrivit sin önskelista till mig och Stefan. 

På kuvertet stod det så fint "mormor, morfar, Astrid, Melker.
"Jag önskar mig plastblomma, chokladpeng, blomkruka, lego, små lego."

Hon sitter och ljuda och skriver, ibland så frågar hon, men oftast så skriver hon själv. Och ibland så blir bokstäverna bakåtvända. Men vad gör väl det, hon är ju inte så gammal. 

Det är så kul att få brev eller teckningar av barnbarnen.

Melker skrev också att brev till oss, men hans brev kan vi inte tyda, vet inte alls vad han har skrivit, men skriver syrran så måste ju lillbrossan också skriva.

Gårdagens besök gav mig så mycket lycka, vi har inte träffats inomhus på en månad. Fast Stefan och jag är ändå lyckligt lottade, för vi bor grannar med barnbarnen.

Idag har vi varga-vinter hos oss. - 19,7, och då jag kom ner i köket var det 18 grader, i kallaste laget. Stefan eldade som vanligt upp i pannan, och jag eldar i ved spisen, så skönt!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar