måndag 22 februari 2021

Det är gott med god mat!

 I lördags em ringde Therese till mig. Hon verkade inte vilja något speciellt, barnen var hos mig, så jag trodde att det var därför. Men sen undrade hon om Stefan och jag ville komma in och smaka på deras pizza. Först drog jag lite på det, för jag tycker ibland att det är så jobbigt med mat till mig. Men då vi är bjudna till ungdomarna behöver jag egentligen inte grunna på min mat. Klart att vi ville smaka deras pizza.

Christian gjorde pizzadegen ett par dagar tidigare, in med pizzastenen i ugnen. Sen hjälptes Therese och Christian åt att göra pizzorna. Alltså det var bland de bästa pizzor som vi har ätit.

Så nu har ungdomarna ett tips på vad de kan köpa till Stefan nu när han fyller år. Jag sa även att om Stefan får stenen, så behöver han även receptet på degen.

Sofie och Fredrik har också en pizzasten, de brukar grädda sina pizzor i grillen.


Therese och Christian har en gammal bakugn i köket. Tänk när de börjar elda och baka i den. Stenugnsbakat bröd är ju så gott. Och jag tror att pizzor som är bakade i ugnen också blir supergoda, kanske tom godare än pizzorna som är gräddade på stenen i den vanliga ugnen. Ska bli spännande.

Det är gott med god mat!

6 kommentarer:

  1. Så snällt att de tänkte på att bjuda dig1
    Ja . nu är nästan all snön borta
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det. Tur att jag inte hade hunnit börja med vår mat. Jag hade bara satt på ugnen, meningen var att vi skulle äta hamburgetalrik eller snitzel.
      Kram

      Radera
  2. Man kan ta två veckors semester på vintern och sen vara hemma .
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag såg ett program på TV igår där de bakade pizza och kocken där talade om ett bra tips att baka pizza på i en vanlig ugn. Det ska jag nog testa nån gång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan undra vad det var för tips som kocken hade.

      Radera
  4. Bra att hon fick en duktig hundvakt :-)
    Kram!

    SvaraRadera