söndag 15 november 2020

När det är gjort, så är det färdigt!

Nu i veckan blev jag så sugen på smörgåstårta, var bara tvungen att göra en. Stefan undrade om vi skulle ha gäster, men det skulle vi inte. Vi åt i går kväll, och det räcket till lunch idag.

Jag fick för mig att jag skulle göra ostkaka, så i går körde vi och köpte 20 liter mjölk hos en bonde. 
Det är lite blaskigt, men det är ju så gott. På julafton är det ett måste med ostkaka till kaffet. Och jag tycker inte om de köpta, så då får jag göra själv.
Det blev 4 mellan storlek och 2 små. De ligger nu i frysen allihopa.

Det springer snabbt till jul!

2 kommentarer:

  1. Mums! Ostkaka som är så gott. Jag har aldrig testat att frysa in, för jag trodde inte det blev bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör alltid på 20 liter mjölk och fryser in. Jag tycker inte att det märks att den varit nerfryst.

      Radera