torsdag 31 oktober 2019

Miljötänk?

Vi ska tänka på miljön, helt klart.
Plastpåsen ska stiga i pris, tom fruktpåsarna ska kosta pengar.
 Då jag var på city gross hittade jag fruktpåsar. De är mycket bra. Och eftersom jag alltid har kassar med mig då vi handlar, så är fruktpåsarna lätta att komma ihåg.
Däremot är det för mig obegripligt varför vi har alla dessa petflaskor. Vi ska ju undvika allt plast.
Stefan och jag är lite udda kanske, för vi köper loka och lättöl i backar. Även läsk, då vi är i en affär som har det.
Vår soda streamer använder vi också mycket.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är enkelt att ha egen kasse med till butiken. Deras plastkassar går bara sönder. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det är svårt att packa i plastkassen, så inte kassen går sönder.

      Radera
  2. Jag har också egna kassar med mig till affären och fruktpåsarna är toppen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du också köpt, eller har du virkat egna?

      Radera