tisdag 15 oktober 2019

En fin dag i skogen!

Vi har haft en fin helg.
I lördags grävde vi i landen. Trädgårdslandet blev uppgrävt och rensat. Likaså blomlandet. Sen fick jag för mig att vi skulle gräva upp rabarbern, vi gjorde landet dubbelt så stort och delade på rötterna.
Elsa var också med och grävde. Hon hade kul, men fy så smutsig hon blev.

I söndags ville jag att vi skulle köra ut i skogen, men det ville inte Stefan. Klart att Elsa skulle åka med oss. Vi fick lite svamp med oss hem, mest trattkantareller, men också lite gula kantareller.

Igår kväll fick vi besök, då jag skulle gå ut satt denna padda på trappan precis vid dörren. Jag tog flugsmäcken och petade ner paddan, för inte ville jag få in den i huset.

Nu är älgjakten igång. Stefan har slutat med älgjakten, men båda svärsönerna jagar.
Skitjakt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar