onsdag 23 maj 2018

Säker betalning!

Man ska inte uppge kontonummer eller personuppgifter till okända personer.
Att skicka efter grejer och betala med Klarna ska vara säkert.......eller??

Jag skickade efter till Astrid både till julklapp och hennes fördelsedag. Betalade då via klarna, funkade perfekt.

Då Therese var här hemma och skulle beställa, så kunde hon inte betala med sitt kontonummer via klarna, så hon gjorde en beställning och betalade med mitt konto.

Nu i vår då hon var hemma hos sig och skulle beställa, så kom mitt konto upp, och hon kunde inte ändra, därför så tog hon betalningen med sitt kort.
Men så ska det inte vara.
Funderade på om det skulle fungera om jag tog bort klarna ifrån mitt autogiro.
Jag ringer till klarna,får prata med en kille som jag upplevde trevlig, men ändå lite otrevlig.
Han hänvisade mig till klarna.se. Och att Therese ska, vid sina uppgifter klicka på "inte du".

Jag loggar in mig på klarna.se och kollar på mina beställningar.
Det är inte klokt, på mina beställningar finns även Therese beställningar. Det är inte alls okej, jag ska inte kunna se Therese beställningar, som hon gjort i sitt namn, fått leveransen hem till sig, och betalat med sitt kort.

Ringer tillbaka till klarna, och drar hela historien, plus att jag ser dotterns beställningar.
För beställer Therese så ska inte mitt konto komma upp, men jo det kan det visst göra om man har använt samma dator någon gång fick jag till svar. Jag blir irriterad, likaså hon jag pratar med.

Men hon kan inte hjälpa mig, eftersom det gäller Therese och inte mig, men det gäller visst mig, eftersom Therese får upp mitt konto, och jag ser precis vad hon har beställt, vilket datum, vad det kostat och att hon betalat med kortet.

Jag meddelar Therese mina samtal och att jag ser vad hon beställt, så hon ringer klarna, och den hon pratade med skulle fixa till detta bedrövliga fel.

Nu får vi hoppas att det ska fungera, annars så ringer vi igen.
Men tänk de som inte har en egen dator, utan använder sig av bibblans datorer. Inte alls kul...

2 kommentarer:

  1. Så komplicerat det blev. Jag brukar använda Klarna och jag har tack och lov aldrig haft något strul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite obehagligt tycker jag. Det ska bara fungera, kan jag tycka.

      Radera