tisdag 22 maj 2018

Rena fönster!


Dagarna rullar snabbt iväg.
Det är lugnt och stilla, och fullt upp. Min dator är inte alls vad den skulle vara, jag startar  knappt den. Därför så är jag inte aktiv.
 I lördags kom Therese med familj hem, strax därefter så kom även Sofie. De sov över allihopa
 På söndags förmiddagen kom även Fredrik. Så mysigt att ha alla samlade.
 Astrids favorit är Sofie, Sofie är bästis med Astrid, skönt för Therese, att verkligen koppla av, Fredrik är också en favo. Fast Fredrik var i det andra huset och jobbade tillsammans med Christian och Stefan. Det är kul att se att det händer grejer där inne.
Vi har haft gott om bin, på både i fruktträden och på de vanliga blommorna. På tal om blommor och bin, så ska jag bli mormor igen i juli, Astrid ska bli storasyster. Jättekul.

Som vanligt så är inte min värk rolig. Jag har länge sagt att jag ska anlita en fönsterputsare i år.
Igår kom det två stycken, det tog ca fyra timmar att gå över alla fönster.
                                         Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Jag förberedde i söndags med att sätta orkideerna i duschen uppe, och nere ställde jag dem på vedspisen. Plockade även ner gardinerna.

Härligt att det är gjort, nu får det vara, kanske till nästa år.

Ut i solen och njut, för det ska jag göra nu!

2 kommentarer:

  1. Så spännande att du ska bli mormor igen. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är spännande. Vi vet inte vad det blir.

      Radera