onsdag 10 januari 2018

Äntligen!

Vissa handarbeten är roliga, och andra är dötrista.
De roliga blir gjorda, och de andra blir liggandes.
 Som typ denna sjal. Jag började virka den för 2 ½ år sedan, eller det kanske tom är 3 ½ år sedan. Har virkat flera stycken, men denna var skit trist.
Då jag fått bort sjalen ifrån korgen, fick jag se lite restgarner. Det är så kul att sticka strumpor.  Astrid kan nog behöva nya raggisar.
Egentligen så är det dumt att ha en massa garner liggandes. Därför så ska jag försöka sticka undan alla restgarner, innan jag köper nya.

Må väl!

5 kommentarer:

  1. Jag har också en hel del trista handarbeten som bara blivit liggande. Just nu stickar jag en kofta till Zoé av gammalt garn som jag säkert haft här hemma i minst 20 år, men det duger bra ändå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det skönt när man gjort något "gammalt" färdigt, eller blivit av med en del restgarner.

      Radera
    2. Visst är det skönt då något "gammalt" arbete blir färdigt, eller men stickat upp lite restgarner.

      Radera
  2. Sjalen är jättefin, men visst är det så att en del arbeten är trista att göra, vet inte varför det känns.
    Jag har börjat med en barnkofta, får dock inte till mönstret riktigt på framstycket, ska nog inte bråka med det ikväll när jag är så trööött!
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då det krabbar så är det bäst att vänta tills man är pigg och ha dagsljus.

      Radera