söndag 22 januari 2017

Testa mormor!

I fredags jobbade Therese extra. Och visst ställer vi upp som barnvakt.
Stefan jobbade i Tingsryd, så han kunde komma och hjälpa till att gå med hundarna. Det är minsann inte så lätt att gå ner med två hundar, en sittvagn och Astrid. De bor på andra våningen. Stefan kom på fm, vi gick en runda, sen släppte vi in hundarna, Stefan körde tillbaka till jobbet, Astrid och jag gick till Börjes och handlade, Fick då se dessa orkidéer, var bara tvungen att köpa dom, de kostade bara 69:- st så det gick inte att motstå.
Stefan kom tillbaka då lunchen var färdig. Efter lunch gick jag själv ut med hundarna, Stefan och Astrid lekte på hennes rum.
Astrid vet mycket väl vad hon får och inte får göra. Hon hittar på bus liten som hon är, tittade på mig, och så skrattade hon.
Jag tycker att det är viktigt att sätta samma gränser som Therese och Christian har. Ja, nästan iallafall.

Det händer inte så mycket här hemma. Stefan har varit ute i skogen hela helgen, och jag, jag går här hemma och stampar emellan stugan och ladugården.
Elsa har nu blivit så långhårig, och så sa Therese att hon ville ha ner klippmaskinen, för Signe är också långhårig och behöver klippas. Vi klipper båda hundarna själva.
Igår gick jag lös med klipparen på Elsa, idag har jag klippt klorna, och fortsatt att klippa henne.
Alltså det är lustigt. jag har hela tiden klippt Elsa, för jag vill inte ha henne långhårig, har även klippt klorna regelbundet, men inte fasen är hon van vid någotdera.
Elsa är nu väldigt pipig igen. Springer runt med sina gosedjur, och piper/gnäller hela tiden. Hon är alltid sådan en tid efter det att hon har löpt. I helgen har hon inte velat gå några promenader, utan bara gått ut, gjort sina behov, sen måste hon in till sina gosedjur igen.
Min älskade lilla Elsa.
Må väl mina vänner! <3

6 kommentarer:

  1. Tänk att vi har varsin Elsa du och jag, fast du har en Astrid också.
    Hoppas orkideérna finns kvar i veckan, då ska jag också köpa ett par.
    Önskar dig en fin vecka!//Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr Anne-Lie, orkide'erna var slut redan på eftermiddagen. Fast kanske, om du har tur, så har de fått in mera.

      Radera
  2. Visst vill man ha samma regler som föräldrarna, men det är svårt att hålla dem, tycker jag. Fast jag tror inte det gör något att man fuskar ibland,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, lite kan man fuska, det skadar inte.

      Radera
  3. Hjo-Hjo sliter klorna självt, behöver inte klippas. Inte i pälsen heller. Gott. Men fäller gör han året om. Ibland så att dammsugaren står framme dygnet runt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slipper hundhåren i huset, på sommaren klipper jag Elsa utomhus.

      Radera