fredag 13 januari 2017

Fredagen den trettonde!

Idag tog vi sovmorgon, klockan var 9,30 då jag vaknade. Så det blev en sen morgonpromenad.
Jag hade tänkt att städa på övervåningen. Tanken är god, och en bra början. Fast till viss del så stannade det vid tanken. Det jag inte gör idag, kan jag göra en annan dag.
Då jag tog ett tag på granen så upptäckte jag att den barrar ordentligt :(  I morgon ska den ut. Fast den skulle ju åkt ut idag.
Och ikväll så har spis-tomten gjort sitt, för imorgon ska även han upp för sommar förvaring.

Idag är det fredagen den trettonde, och det märks.
Tvättmaskinen har gått sönder, jag har upptäckt felet, det är förmodligen remmen som driver trumman emellan motorn och trumman som antingen gått av, hoppat ur gängorna, eller gått sönder. Jag gick in i andra huset med min tvätt fast den tvättmaskinen är inte hel den heller, men bättre än den här hemma.

Och så är Stefan sjuk,  han kom hem i eftermiddags.

Men jag har också fått en ljusglimt <3 <3
För Sofie kom hem ikväll. Underbart då någon utav ungdomarna kommer hem

2 kommentarer:

  1. För mig brukar inte fredagen den trettonde vara annorlunda än andra dagar. Känns bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har heller inte den skräcken, men det var bara så typiskt.

      Radera