torsdag 18 augusti 2016

Inte lustigt att jag är trött!

Igår kväll var det åter dags att lägga i kräftburarna. Tyvärr så regnade det. Inte hade vi bättre väder idag då vi vittjade.
Stefan frågade mig om vi hade frukost med oss, rolig han är, frukost på sjön i ösregn.
Det gäller att planera då lusten faller på.
Igår tog jag fram älg och viltsvinskött, och la köttkvarnen i frysen.
Efter kräftkoket började jag mala mitt kött, för att sen göra piroger. Jag har inte gjort piroger på många år, varför vet jag inte, det är ju enkelt att göra, och så är de så goda också. Jag gjorde både med och utan paprika i.
Det är mycket halv och hel mat-fabrikat som jag inte kan äta, dels så är det ofta för mycket fett i maten, och dels så är det ofta griskött, vilket jag inte äter. 
Helt slut efter dagens aktivitet, så har jag tillbringat eftermiddagen på soffan.
Eftersom det har regnat hela dagen, så har jag inte plockat björnbär idag. 
Men jag har gjort både sylt och saft av bären jag har plockat,och så har jag några liter i frysen.  

Nöjd med dagen, så är det nu snarkelådan som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar