torsdag 12 november 2015

Ta det lugnt!

Varför lever vi i ett sådant stressat samhälle?
Skynda, jäkta, stressa, måste, måste måste....
Just nu känner jag att jag måste ta det lugnt, och göra ingenting.
Trött, matt och totalt orkeslös, så de dagar som jag känner mig lite piggare vill jag bara ta det lugnt, och samla krafter. Jag är ju statsanställd och har en befattning som kanske heter "Att vårda mig själv". Det finns ju en anledning varför jag fick sjukersättning, efter flera år med sjukskrivning, och många utredningar.
Igår var en dag då jag var pigg. Först var jag hos hårfrisörskan, det är en ung tjej som har öppnat en salong här i Linneryd. Inte för att jag var missnöjd med henne som jag hade tidigare i Tingsryd, men tänk vad skönt att kunna gå till frissan, istället för att behöva vara beroende av någon som kan köra mig.
Jag var här i Linneryd för tre veckor sedan och permanentade mig, då blev det raka lockar, så igår gjorde hon om permanenten på mig, så nu har jag lockiga lockar.
På eftermiddagen funderade jag på om jag skulle göra något. Det var ju soligt och härligt väder.
Sagt och gjort, ta det lugnt. Jag behöver vårda mig ömt, och samla krafter.
Det blev en härlig promenad. Hamnade även hos min "TaxiAnita", hon som kör mig till och från stickcafe´t.

Enkelt och kortfattat så gjorde jag ingenting i går, men hann inte bli färdig, så jag ska fortsätta idag.

Herregud och co har många bra citat, och flertalet passar in på mig
https://www.facebook.com/herregudco/photos/a.199019406906479.52682.198358106972609/650300291778386/?type=3

Jag är inte lat. Jag bara vilar mig lite innan jag blir trött.

2 kommentarer: