onsdag 17 september 2014

Jag får panik!

Stackars lilla Lotta, hon har börjat kissa inne, magrat, och så dricker hon mycket.
Och vad gör väl då matte, jo hon ringer till djursjukhuset. hade tid där igår 15,30.
Dottern och svärsonen kom hem på lunch, för att sen köra Lotta och mig till Växjö djursjukhus.
In till Växjö försökte jag ha Lotta i en bur, vilket hon inte alls gillade. Hon tom kissade ner sig i buren.
Väl framme på sjukhuset var hon lugn, förutom då de skulle ta blodprover. Hon höll på/försökte att bita mig. Stackars lilla Lotta!
Veterinären misstänker urinvägsinfektion, ev kanske diabetes. Så vi ska lämna urinprov.
Eftersom Lotta är en hittekatt, och vi inte vet något om henne, så har vi ingen försäkring. Men hon är ju en familjemedlem. Sjukbesöket kostade "bara" 1724:-
Lotta och jag åkte med husse hem, så då fick Lotta ligga på mina axlar. Vad gör väl det om husse får bilen full med Lotta-bebisar.

 Väl hemma satte sig Lotta på bordet, och njöt i kvällssolen!
 Elsa har nog svalt en pipleksak, för hon bär runt på sina gosedjur och piper hela tiden. Humm, pip-Elsa
  Hjälp! Idag får jag panik.
Slängde ut mina rosor som jag haft i skålar, började med orkidé vattning, Ska slänga några och plantera om några. Och mitt uppe i allt kände jag att hungern tilltog.
Men jissus som det ser ut på diskbänken. Jag klarar inte av att ha den så uppställd.
Men vad ska jag börja??? mat? disk? blommor? skräp?
Hade jag varit lite smart så hade jag plockat in den rena disken först. Diskat undan skålarna sen, innan jag tog tag i orkidéerna. Som det kan bli då jag inte är klartänkt.
Funderar på om jag ska gå ut i solen, eller damma fönsterhyllorna. Humm... ett svårt val!
Bäst att njuta av solskenet, så här en sensommardag!
P & K

1 kommentar:

  1. Hoppas Lotta snart blir bra igen!
    Jojo man ska ta vara på den lilla solen som är kvar.
    Kram!

    SvaraRadera