söndag 28 september 2014

Cykelfest 2014!

Igår var det åter dax, Linneryds marknad och cykelfest.
Dottern och svärsonen kom hem på middag, sen körde vi ut till Linneryds marknad. Mannen vill ha sin ål, och jag skulle köpa garn.
På fm passade jag på att förbereda kvällens middag. På cykelfesten har vi alltid middag, eftersom jag inte kan äta vadsomhelst.
Det är lättare att fixa lite förrätt och dessert till mig. De som ska bjuda oss på förrätt blir tillsagda att även servera en sallad utan dressing, och de som ska bjuda oss på dessert blir tillsagda att även servera lite frukt.
På förrätten fick de andra något med räkor i kanske smördeg, och jag åt sallad. Jättegott tyckte både mannen och jag.
Till middag hade jag lagat klyftpotatis med kalkonfilé i gorgonzolasås, sallad och lite annat tilltugg.
På desserten serverades det choklad fondue, och en massa frukter till. Mycket gott även detta, vi har aldrig smakat choklad fondue tidigare.
Då vi varit runt på de olika ställena samlades vi nere i bygdegården, där det var dans.
Fest arrangörerna gör ett fantastiskt arbete. Jag klarar inte av att cykla pga värken, så jag och mannen får alltid ställen så vi ska kunna gå. Men nu kan inte mannen gå. Vilken tur att han har denna el-sparkcykel på jobbet som han i helgen lånade hem. Det gjorde att vi kunde vara med.
Idag är vi båda trötta och sletna!

God Kväll!

2 kommentarer:

  1. Så uppfinningsrika ni är...Ok då, nu är änglatofflorna borta från köket (har höststädat köket idag)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra 'grej' den el-sparkcykeln, då kan han komma ut lite ändå.
    Men fy tusan vilket elände med ryggvärk, att det inte vill 'ge med sig'.
    Ni har väl nog med sjukdomar, äsch så det kan bli . . . .
    Men sen måste man väl göra så gott man kan av situationen.

    Att 'gå på' marknader är alltid roligt, det var marknad även i grann - byn - med olika djur m.m. Rolf köpte 5 kycklingar, 2 mån. ej så små.
    Det är ändå hönor som vi vill ha, namnen blev *Lilli och Sussi',
    'Kicki, Karin, Gun, *fniss*

    Så mycket gott du lagat till middag, jag läser och blir hungrig,
    bara själva namnet på såsen - gorgonzola mmm . . . .

    Sköt om dig, kram/ Eva

    SvaraRadera